Bovenverwachting fantastisch! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Inge en Loes - WaarBenJij.nu Bovenverwachting fantastisch! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Inge en Loes - WaarBenJij.nu

Bovenverwachting fantastisch!

Blijf op de hoogte en volg Inge en Loes

13 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Zo zouden wij Zuid-Afrika (tot nu toe) omschrijven... Wat een mooi mooi land is dit zeg!

Vorige week dinsdag 4 februari om 11.35 uur lokale tijd aangekomen in Kaapstad en daar begon dan echt onze droomreis.
Het eerste wat vanuit het vliegtuig al wel duidelijk opviel, was de 2deling tussen arm en rijk te zien. Villa's met zwembaden versus golfplaten krotten. Heel apart om voor het eerst te zien.

Voor Kaapstad kregen we als tip mee; ga bij de eerste heldere dag de Tafelberg op. Maar wat doen wij, wij kiezen een dag uit wanneer de berg compleet in de wolken hangt.... In de hoop dat de wolk toch nog verdwijnt, hebben we bij de ticketservice een paar uur gewacht. Maar tevergeefs... Toen maar besloten om de stad nog maar iets beter te leren kennen en op zoek te gaan naar een auto die ons door het rest van het land zou gaan vervoeren. Die missie hebben we volbracht, bij Avis vonden we onze droomauto. De volgende ochtend, donderdag, was het eerst tijd voor nog een poging Tafelberg. Vroeg opgestaan en gelijk gekeken hoe de berg erbij lag, en ons geluk; wolkloos. Meteen de taxi richting de voet van de Tafelberg genomen en met de gondel omhoog. Wat een geweldig uitzicht!!

Vrijdagochtend mochten we onze bolide bij Avis ophalen; knalrode Chevrolet Spark. Wat wennen was aan het rijden in Zuid-Afrika, er wordt hier links gereden. Dat was toch wel even raar. Maar na een beetje oefening kon onze 18daagse Road Trip beginnen!

Via de mooie Chapman's Peak Drive kwamen we bij onze eerste bestemming aan: Kaap de Goede Hoop. Vanaf hier verder gereden naar Simon's Town waar we de volgende dag gezwommen hebben met pinguïns. Hoe schattig! En wat een paradijselijk mooi strand! Na deze geweldige morgen 's middags werd koers gezet richting Hermanus, vanuit waar wij ons Great White Cage Dive wilden doen. Onderweg kwamen we nog bavianen tegen, zo langs de kant van de weg. Er zijn hier zelfs borden ontworpen die je daarvoor waarschuwen. Eenmaal in Hermanus aangekomen, zat de Cage Dive voor zondag al helemaal vol. Ons geluk, voor maandag waren er nog wel plaatsen vrij. Toen maar besloten om zondag een rustdag te nemen en lekker bij te komen aan het strand.
Maandag was het dan zover: duiken met witte haaien!! Wij waren oh zo enthousiast en konden niet wachten. Na een korte uitleg werd de boottocht naar de duikplek ingezet, de zee was rustig werd ons verteld. Nou dat hebben we geweten, het grootste deel van de tour hebben wij met ons hoofd over de andere kant van de boot gehangen. Dat was een lichtelijke domper... Gelukkig in het begin nog wel een aantal mooie foto's kunnen maken en eenmaal in de kooi ging het ook wat beter. Het was wel ontzettend gaaf! Die beesten zo dicht voor je langs zien zwemmen.
Dinsdags een bezoek gebracht aan het zuidelijkste punt van Zuid-Afrika 'Cape Agulhas'. Hier gaat de Atlantische Oceaan over in de Indische Oceaan.
Na deze stop de kust even gelaten voor wat die is om het binnenland eens te gaan verkennen. Route 62 leidde ons over een weg met veel geweldige uitzichten! In Oudtshoorn, bekend voor de struisvogelteelt, vonden we een slaapplek. De volgende dag uitgerust en wel richting het kustplaatsje George gereden om vanuit daar de Garden Route te volgen, een van de gewildste toeristische routes van Zuid-Afrika. Wederom erg mooi!
Het land gaat hier over van de ene mooie route naar de andere en de omgeving veranderd constant. Dit hadden wij totaal niet van Zuid-Afrika verwacht en zijn dan ook zeer aangenaam verrast door al het moois wat wij tegenkomen. Elke dag is weer een genot om in de auto te stappen.

Als afsluiter van dit lange verhaal: vanochtend hebben we een sprong in het diepe gemaakt. Namelijk gebungeejumped van de hoogste bungee-brug ter wereld (Bloukrans Bridge, 216mtr.). Bovenverwachting fantastisch!!!

• 13 Februari 2014 - 21:26

Sharon:

Wat hebben jullie al veel moois gezien, en wat zal er nog veel op jullie pad komen! Lekker genieten van die prachtige omgeving.

• 13 Februari 2014 - 21:34

Wauw!!

• 14 Februari 2014 - 14:23

Ans Roes:

Inge en Loes,
    Om helemaal jaloers op te worden!!!liefs van Ans en André.

• 15 Februari 2014 - 22:24

Peter Wrekenhorst:

Te gek om dit zo te volgen, vooral de foto's zijn mooi om te zien.
    Ook al veel Nederlanders gezien trouwens?
    Veel plezier verder.

• 16 Februari 2014 - 20:53

José:

Nog maar zo kort op weg en jullie hebben al veel gezien en gedaan. Jullie zetten mooie foto's op facebook. Leuk om jullie zo te volgen. Geniet nog verder.